Światło – ważna decyzja

Bardzo ważnym wyborem przy fotografii produktowej jest światło – czynnik który może zamaskować lub wydobyć cechy naszego produktu – te pożądane i te mniej.
Opiszę dziś rodzaje światła w fotografii produktowej na przykładzie packshotów odzieży – głównego produktu w którym się specjalizuje nasze studio, oraz dlatego, że  jest to jeden z najtrudniejszych rodzajów fotografii do wykonania. 

Światło płaskie – jak je osiągnąć?

Najpopularniejszym rodzajem oświetlenia produktów w fotografii dla e-commerce jest światło płaskie. Symetryczne ustawienie lamp w studio względem produktu powoduje zniknięcie wszelkich zagnieceń i ułatwia retusz końcowego obrazu, a co więcej pozwala ustandaryzować zdjęcia, bez względu na rodzaj materiału z jakiego jest wykonany produkt.

Przykłady światła płaskiego:

Przykład #1

Światło kontrastowe – jak ustawić lampy w studiu?

Stosowane jest coraz częściej, a głównym powodem jego wyboru jest chęć wyróżnienia się spośród wielu podobnych zdjęć w internecie i stosowane jest często przy produktach premium.
Światło kontrastowe cechuje się tym, że wydobywa z tkaniny lub innego materiału fakturę, ale jest jednocześnie pułapką dla osób mniej doświadczonych, a to dlatego że wydobywa również niepożądane zagniecenia.
Takie światło uzyskujemy stosując jedną mocną lampę z boku produktu i ewentualną blendę po stronie przeciwnej aby wydobyć kontur produktu

Przykłady światła kontrastowego:

Przykład #2

Światło specjalne

To dowolny rodzaj światła, który nie mieści się we wspomnianych wcześniej założeniach. U nas w studiu najczęściej jest to światło, które stosujemy do wykonywania zdjęć detali. Stosujemy jedną lampę odsunięta daleko od produktu, bez żadnych dodatkowych dyfuzorów, oraz do podbicia kontrastu po przeciwnej stronie stosujemy czarny materiał, który ma za zadanie pochłaniać światło. Przy takim oświetleniu doskonale widać detale takie jak guziki, zamki, lamówki, hafty.

Przykłady światła kontrastowego:

Przykład #3

Nie musisz się na wszystkim znać

Pamiętaj, nie musisz się znać na żadnym rodzaju oświetlenia, ponieważ jesteśmy od tego aby pomóc Ci dopasować światło do Twoich założeń. Dajemy Ci także możliwość skorzystania z próbnej sesji, na której dokładnie pokażemy Ci jak wygląda Twój produkt w różnym świetle.