Platformy e-commerce

Minęły już czasy, gdy chciałeś otworzyć sklep internetowy i musiałeś wydać dziesiątki tysięcy za stworzenie i obsługę własnej platformy. Gotowe marketplace takie jak Amazon, Etsy, Otto, Real, Asos, Zalando i wiele innych oferują bogate zaplecze e-commerce dla początkujących jak i zaawansowanych sprzedawców. Te platformy oferują gotowe rozwiązania wielu kwestii takich jak katalogowanie produktów, panel zarządzania zamówieniami, wysyłkami i marketingiem (np. wbudowane centrum reklam).
Natomiast wciąż trudnymi kwestiami zostają dobry opis i przyciągająca uwagę, dobrze wykonana fotografia produktowa.

Jakie zdjęcia produktowe wybrać?

W zależności co sprzedajemy, dla kogo i z jak wysokiej półki jest nasz produkt, powinniśmy odpowiednio dobrać rodzaj zdjęć. Warto zastanowić się czy będziemy zlecać proste packshoty na wieszaku, zdjęcia na manekinie duchu, zdjęcia na modelce, czy też zdjęcia aranżowane do social mediów np na Instagram. Może okazać się również, że będziemy potrzebować kampanii reklamowej, która wymaga bardzo dużego zaangażowania ze strony producenta.

Wymagania marketplace

Sprzedaż na gotowych platformach zazwyczaj jest obarczona restrykcjami jeśli chodzi o zdjęcia produktowe, ale na szczęście  wyglądają one podobnie – sam sprzedawany produkt umieszczony w większej części kadru wycięty z oryginalnego tła i nałożony na białe tło w programie graficznym. Takie zdjęcia nazywamy packshotami, a do kategorii packshotów możemy zaliczyć również zdjęcia na duchu czyli po angielsku ghost mannequin. 

Cechy packshotów

Packshoty mogą cechować się kilkoma właściwościami. Zdjęcia produktowe zrobione na płasko, bądź na manekinie można oświetlić w różny sposób. Może to być oświetlenie płaskie, czyli oświetlenie typowo e-commerce na platformy sprzedażowe, lub jeśli prowadzimy własny sklep możemy pozwolić sobie na odrobinę oryginalności i zastosować oświetlenie kontrastowe, które cechuje się głębokim wydobyciem faktury, ale też jest trudniejsze do wykonania, dlatego że uwidacznia zagniecenia, rozwiązaniem tej kwestii może okazać się zrobienie zdjęć na wieszaku czyli flat lay – zazwyczaj wszystkie zagniecenia znikają z ubrania.

Jaką podjąć decyzję?

Dobór zdjęć produktowych jest trudną kwestią, dlatego dobre studio fotografii produktowej powinno przeprowadzić klienta przez ten proces i być dla klienta przede wszystkim doradcą a nie tylko sprzedawcą. Jeśli wciąż zastanawiasz się nad rodzajem zdjęć produktowych pisz do nas śmiało, chętnie wykonamy darmowe testowe zdjęcia w różnym ułożeniu tak abyś widział jak prezentuje się Twój produkt – to nic nie kosztuje, a najprawdopodobniej pomoże podjąć ważną decyzję dla Twojego sklepu internetowego.