Dlaczego tak drogo?! Pewien klient ze złotą błyszczącą biżuterią odwiedza studio fotograficzne specjalizujące się w fotografii produktowej, aby dowiedzieć się ile  mogą kosztować zdjęcia jego biżuterii do jego sklepu internetowego. Gdy dostaje odpowiedź, łapie się za głowę i ucieka w pośpiechu. Dlaczego tak się dzieje? Skąd wynikają ceny które wydają się być absurdalne na pierwszy rzut oka? Przecież zrobienie zdjęcia to tylko naciśnięcie migawki i chwila zabawy suwakami w Photoshopie! 

Światło – ważna decyzja Bardzo ważnym wyborem przy fotografii produktowej jest światło – czynnik który może zamaskować lub wydobyć cechy naszego produktu – te pożądane i te mniej.Opiszę dziś rodzaje światła w fotografii produktowej na przykładzie packshotów odzieży – głównego produktu w którym się specjalizuje nasze studio, oraz dlatego, że  jest to jeden z najtrudniejszych rodzajów fotografii do wykonania.  Światło płaskie – jak je osiągnąć? Najpopularniejszym rodzajem oświetlenia produktów w

Platformy e-commerce Minęły już czasy, gdy chciałeś otworzyć sklep internetowy i musiałeś wydać dziesiątki tysięcy za stworzenie i obsługę własnej platformy. Gotowe marketplace takie jak Amazon, Etsy, Otto, Real, Asos, Zalando i wiele innych oferują bogate zaplecze e-commerce dla początkujących jak i zaawansowanych sprzedawców. Te platformy oferują gotowe rozwiązania wielu kwestii takich jak katalogowanie produktów, panel zarządzania zamówieniami, wysyłkami i marketingiem (np. wbudowane centrum reklam).Natomiast wciąż trudnymi kwestiami zostają dobry

Przygotowanie produktu, sesja zdjęciowa i obróbka fotografii Sesja produktowa powinna odbywać się według określonego harmonogramu. Jest procesem, który obejmuje wiele punktów, a pominięcie któregokolwiek z nich może negatywnie wpłynąć na jakość zdjęć. Jeśli jednak będziemy trzymać się kilku najważniejszych zasad, efekty będą zadowalające.  Ten artykuł omawia podstawy, które mogą nie być oczywiste dla osób robiących tego typu zdjęcia po raz pierwszy. Po pewnym czasie każdy z nas dochodzi do wprawy

W poprzednim artykule omówiliśmy jak istotna jest rola fotografii produktowej w sprzedaży online (i nie tylko). Idąc za ciosem, przedstawiamy dziś kilka żelaznych zasad budowania własnego studia fotograficznego, które nie będzie kosztowało fortuny, a mimo to pozwoli na wykonywanie przyzwoitych zdjęć produktów.  Artykuł nie będzie porównywał konkretnych modeli sprzętu dostępnego na rynku, ale wskaże właściwą drogą do skompletowania niezbędnych akcesoriów.  Jaki aparat do fotografii produktowej kupić? Podstawowy wymóg jaki powinniśmy

Czy zdjęcia naprawdę sprzedają? O wpływie fotografii produktowej na zysk sklepu internetowego Udział rynku e-commerce w polskiej gospodarce rośnie w olbrzymim tempie. Jak podaje w raporcie Jak ugryźć e-commerce w magazynie firma Cushman & Wakefield, polski rynek e-commerce wart jest już ponad 50 mld zł. Przedsiębiorcom, którzy stawiają pierwsze kroki w internetowej sprzedaży wróży to obiecującą przyszłość, ale przede wszystkim oznacza olbrzymią konkurencję pomiędzy sklepami.  Do witryn internetowych klienci trafiają